Fredag underbara fredag

Sista dagen hos Phil och Jenny.. Det känns lite sorligt för vi har verkligen haft det super bra! :) I morse klev jag upp kl 8 för att prata med min älskling. Dock ingen där för han och Niklas har fått upp ögonen för deras nya favorit program. Tro det eller ej Paradise Hotell :) så antagligen satt dom klistrade framför tv! I wonder why ;) HAHA Så jag tog mig upp ur sängen efter om och men, och plockade ihop lite saker, tog en dusch och sen hjälpte jag Jen att tvätta fönster :) Sen gjorde vi lite frukost/lunch och nu ska vi göra oss  i ordning och åka till Marknaden (inte som svensk marknad, utan det är ett ställe där man kan köpa frukt och grönsaker till bra priser av odlarna). Sen ska jen släppa av oss i stan, för kl 4 ska vi träffa Gemma :D Å jag ser verkligen fram emot det! Vi hade så kul tillsammans sen måste man bara säga hejdå och det känns så sorligt därför är det bara att vi får träffa varandra igen :) Så antagligen kaffe time på Strabucks :)

Ännu en dag i Nya Zeeland

Dagarna går så fort, dom bara susar förbi :)
Idag tog vi bussen till ett av de större köpcemtrumen och vandrade runt! Tog en lång kaffe paus på strabucks :) I love it! Sen gick vi och drömmde oss bort i affärerna tänk om man kunde ha så mycket pengar att man kunde köpa det man kände för! :D Tänk alla skor, kläder, smink, parfymer Ååå allt! :D haha

Efter det så gick vi vidare till supermarket och handlade allt vi behövde till middagen :) För idag var det vi som stod för matlagandet, verkligen det minsta vi kan göra efter allt dom ställer upp med hela tiden! Phil och Jen är underbara! <3

Det som inte tar död på en gör en starkare ! :)

Jag vet att grina inte hjälper så vi skrattar istället! Helt seriöst vad fan har vi gjort för att förkäna detta :O Jag tror jag vet, lever man för gott så kanske detta är sättet att plocka ner en på jorden ;) Iaf som om det inte räckte med ett skimmar kort i Australien så toppar vi upp det med ett till skimmar kort! I förr går när jag skulle kolla banken så var det lite saker som inte stämmde.. Men efter ha bett mamma kolla med banken så hade dom inte kunnar plockat ut pengar för banken hade på något sätt spärrat utaget! Det sjuka är att jag har mitt kort så de måste ha gått till på ungefär samma sätt som Pauline. Det som gör detta lite pissigare är att vi har bara haft ett bankomatkort men nu har vi inget!! Jaja, nu ska jag inte babbla mer men nu vet ni vad som händer! :)

Nu ska vi åka till ett köpcentrum och kolla på Juldekorationer och inhandla lite saker till middagen för idag är det jag och Pauline som ska leka kokar :)

I love Nya Zeeland <3

Dagen igår var underbar! Verkligen toppen, sov först till klockan 11 sen kilade vi upp för lite frukost och film :) Sen tog vi oss i kragen och hoppade ner i poolen där vi låg till Phil kom hem serverade oss ett glas champang :) Sen satt vi och pratade om massor av olika saker :) När Jenny kom hem så gjorde vi oss i ordning och åkte iväg för middag ute, Den största buffen man kan tänka sig! Det var helt galet stor, ni skulle ha sett efterrätterna :p Sen efter de åkte vi upp för alla de kullar om omringar allt här omkring. Det är bara så vacker att se :)

så annorlunda

Unga kvinnor som säljer sex har för mig varit så långt borta. Visst att man hört alla prata om alla de unga flickor eller kvinnor som gör de men jag har nog aldrig sett det. Man har sett filmer om det och tänkt stackars flickor. Det känns nog så fruktansvärt overkligt just för att jag själv aldrig skulle sätta mig i en sådan situation men grejen är den att många väljer att göra det. Det känns bara så fruktansvärt att unga flickor sitter i sådana sitautioner så att dom måste göra det. Många gånger kanske det beror på att dem har ett drog beroende och måste ha pengarna, för droger verkar skapa ett sånt beroende att man kan göra allt för att få det, men tänk bara på dem som gör det för att ha råd att försörja deras barn, eller betala hyran.. Jag mår dåligt när jag tänker på de. Idag när vi var på väg till kullarna "the hills" för att se på utsikten så åkte vi förbi på en av "de gatorna" så står de 3 stycken unga tjejer i olika hörn och vinkar till alla de bilarna för att få uppmärksamheten. En av tjejerna ser man till och med runt ögonen att dom är helt röda som om hon befann sig i en annan värld. Sen lite längre ner på gatan fanns de en skylt där de stod massage och då berättade Phil och Jenny att dom ställena är som affärer där du kan gå in och köpa det ist för att ta någon på gatan. Sen åker vi bara nåra meter till så finns det ett till sånt ställe där en flicka sitter i fönstret och vinkar. Det är nästan så att man får skuld känslor för hur kan världen vara så orättvis att vissa lever så gott medans andra lever såhär? Visst om man köper droger för alla sina pengar så kanske det inte är mer än rätt att man måste komma på ett sätt att tjärna pengar på men jag kan inte ens föreställa mig känslan som dom lever med varje dag.

Vacker syn mellan Qwenstown and Christchurts

Liter blider från bussresan mellan Qweenstown and Christchurts :)

Ingen vanlig måndag :)

Idag har varit en super mysig dag! Vi började med att kliva upp kl 9 och ta en dusch och göra oss i ordning innan Jenny körde oss ner till staden :) Vi började med en stor latte på starbucks, finns inget bättre än deras kaffe :D Sen gick vi in i catedralen och kollade, det var verkligen så vacker. Men det som skiljer Europa från till exempel Nya Zeeland är att dom här har ingen historia.. Vi har liksom historia och sagor om hur allt var så många hundra åt tillbaka. Medans dom här har bara en historia på 300 år :) Det är lite konstigt eftersom vi är vana att ha en lång historia och väldigt gammla byggnader! Men den vi var in i idag var 150 år gammal och väldigt väldigt vacker! Sen gick vi vidare till Art galleri tror jag de hette, fans mycket häftiga och väldigt speciella tavlor. Efter de gick vi till nästa museum :D Det var verkligen super häftigt att se, massor av gammla saker och kläder! Ibland vill jag spola tillbaka mig i tiden och få ha alla de gammla vackra kläderna på mig :D

Underbar eftermiddag :)

Idag åkte vi ner till stan och gick runt på en mysig liten marknad där vi hittade super söta muffinsar! Vi köpte en varsin liten för att prova :) Sen åkte vi hem och senare så kom deras släktingar på middag :) Så vi fick en underba eftermiddag!

en konstig känsla

Idag är det den 22 November, den 22 december så ländar vi hemma i Sverige igen!
Det är liksom bara en månad kvar tills vi landar i Sverige! :O
Det känns helt konstigt! Konstigt menar jag inte på ett dålit vis utan overkligt sätt!

Sen vill jag skicka en stor, enorm bamse kram med kärlek till min Älskade Sofie Forslin!
Du är en gudomlig tjej! Du är enastående, stark, vacker, söt, glad, underbar!
Du är min Fialotta! Jag saknar dig och jag finns här lika mycket nu som om jag vore brevid dig! <3

22 november - Nya Zeeland

En uppdatering om de andra dagarna kommer sen :) Jag sov som en prinsessa inatt, sen vaknade jag och tog en dusch och gjorde mig iordning :)

Igår så var vi på utflyckt så här kommer lite bilder därifrån!

Igår kväll efter utflykten så åkte vi hem och dom lagade en supergod middag till oss sen kollade vi på den första twighligt filmen innan det var dags för sängen :)

Nya Zeeland - på besök

Just nu har vi landat hemma hos Phil och Jennie i himlen, paradiset kalla det vad du vill det är UNDERBART!! :)

Phil är Paulines mammas vän fran när hon var ute och reste 20 år tillbaka. Vi har verkligen hamnat i himelen! Igår nar vi kom hämtade han upp oss, körde oss till huset som är jatte fint, visade oss runt sen sa han nu ska ni få se vart ni ska bo :) Sen säger han till mig, det här är ditt rum och jag och Pauline tittar på varandra vi ska fa en dubbelsäng och ler så det känndes som läpparna skulle spricka, sen vänder han sig till Pauline och säger och det här är ditt rum :O Vi har ett varsit rum med egna bubbelsängar och vi har var egen toalett!! Sen på baksidan har dom en jacussi!!! Ni fattar inte känslan av att få sova i ett eget rum, ha en fit fluffig handduk och få någon som sörvar en hela tiden. Vi får inte lyfta ett finger!! Precis som jag sitter har nu och skriver så kommer han in med ett glas champange! Dom är helt underbara! Idag så åkte vi på utflyckt ca em timme bort med bli till Akurua :) Där vi provade på en super god fish and chips till lunch sen vandrade vi i några söta små butiker och besökte ett ställe där dem gör ost :)

En toppen bra dag!

Nya Zeeland lite av de bästa

Nu har vi varit i Nya Zeeland i ca 20 dagar lite mer, jag tänkte först att jag skulle lägga in ett inlägg för varje dag som gått men så kom jag på mig själv! Vem fan vill sitta och läsa om vad jag gjorde den 3 november :) Det vill ingen för ni alla kommer bli sjukt uttråkade även om jag gjort ganska mycket! Så därfor tänkte jag att jag lägger upp någon blid från varje dag istället :D För alla älskar att se på bilder för det går fort och är enkelt :) haha

Men tyvärr så kommer resten i morgon eller så för nu är jag för trött :)

7-8 november Nya Zeeland

Vi landade i Rutoroa i 2 dagar :)
Vi var på polinisian spa eller hur det stavas :p

9 november - Nationalparken

Först besökte vi ett av vattenfallen där dom spelade in sagon om ringen :)

Middagen, Mums :)

På morgonen hade vi den har utsikten :)

6 november- SKYDIVE

Den 5 november - Nya Zeeland

Först grottor

Sen åkte vi till en Mauri familj och bodde där en natt,
så dom hade sin tradionella uppträdande!

Speciellt Mauri framträdande :)

Nya Zeeland - 4 november

Regnit i början

Sen kom SOLEN

Snart slipper jag den där .... Väskan! (A) Jag hatar den!
Men det var et underbart ställe :)

Eftermiddage bjöd pa vaten fall :)
En hemskbild men skit i oss!

Första dagen på stray bussen i NZ

Jag saknar min Alskling

15 000 feet up in the air!

Jag vet att jag igentligen inte ska skriva blogg just nu,
men idag gjorde vi varan skydive! :D det var helt sjukt underbart! Och absolut inte sista gangen i mitt liv! Det var helt underbart, i morjan nar man flyger ut sa far man en konstig kansla men sen nar frittfallet kommer sa susar man ner i 200km i timmen sa ni kan tanka er hur fort de gar da! Det var helt klart de basta upplevelsen och kanslan man kan fa! UNDERBART! Tyvarr sa tar de for lang tid att lagga upp filmen men sa fort jag far chansen sa kommer filmen laddas upp, ni kommer fa ett gott skratt! ;) haha men an sa lange far ni noja er med lite bilder :D

VAD KOMMER HAR NAST?

Lite titt som tatt sa hander de saker som vi inte riktigt planeriat in i var resa!
Som tex. Skimmat kort, tappade mobil, bort tappade saker, omplanerade resor, kan inte gorade, gar inte att gora sa, det fungerar inte, far inte ratt pengar fran banken, och blabla bla... Sa igar senast satt jag och pauline och funderade vad kommer har nast! Ett brytet ben? En jordbavning? Stortande plan? En tsunami? Ingen fallskarm nar vi ska hoppa fallskarm? Men hela tiden pratar vi med var ironi och skrattar samtidigt for de borjar nastan bli lite komiskt med allt som faktiskt hander :) Men jag tror vi glommde saga peppar peppar ta i TRA! For i morse sa pickade Pauline mig pa axen och sa, vi ska kliva upp om en kvart men jag gar ut och trar en cigg innan. Okej sa jag och vande pa mig och blundade vidare, men efter att klockan ringt och ingen Pauline tillbaka sa tankte jag det var en himla lang cigg :O Men jaja, jag hoppar in i duschen sa kommer hon vall.. Men precis pa vag ut sa moter jag henne i dorren, krit vit i ansiktet kommer hon och i princip drar sig fram, och jag funderar vid i hela! Sen ser jag blodet pa vaskan och tittar pa henne och sager vad har hant?! :O Hon satter sig pa golvet och da ser jag hennes bakhuvud!!! Hela haret och ner i nacken var de BLOD! Blod, och blod! Och da snurrade tusen tankar! Sen fick jag ur henne vad som hade hand! Hon tog en cigg och kande sig jatte torstig sa hon gick for att kopa cola sen nar hon kom ut ur affaren sa kande hon sig svimmfardig och vipps sa de och sen lag hon rak lang pa gatan.. I fallet slog hon i bakhuvudet och borjade bloda.. Jag kladde pa mig och sag till att vi kom till sjukhuset! Tre stygn i huvudet och lite piller och en spruta senare kom vi darifran! Pauline mar bra nu men far inte bada pa 5-7 dagar. Sa borjade var morgon, sa alla ni som trodde vart aventyr borjade idag trodde fel! :) Det borjar i morgon! :D
Sa med ett PEPPAR PEPPAR TA I TRA sa fortsatter vi varat aventyr i morgon!
Sa hall era tummar for att vi kommer komma hem levande! For vi borjar ibland tvivla ;) HAHA Men har ni inte hort fran oss om sadar 4 veckor, BORJA BE! ;D

Nar tiden finns till igen :)

Efter 48 timmars buss resa, 6 timmars vantan pa flygplatsen, 3 timmars flyg och lite letande efter boende sa somnade vi ganska ovaggade och sov i 12 timmar :) Nu ar vi framme i Auckland och de vi sett an sa lange sa ar de underbart! Jag ser verkligen fram emot att komma ut ur stan och se allt de andra! :) Sa i morgon kl 07.45 kommer bussen och plockar upp oss, dags for att borja var resa runt Nya Zeeland och gora allt vi vill.
Det kommer bli helt UNDERBART!
Sa darfor skriver jag och berattar for er att vi ska ha en underbar manad utan internet!
Vi uppdaterar er nar vi har tid igen! :)
Ta hand om er alla ni,
Massor av kramar till er :)

Fran frukosten

Nya Zeeland fran luften :)

Lite Australien natur fran bussen :)