saknad

Sen saknar jag min underbara Alexandra och Judit ocksa men tyvarr kom
jag inte at nan bild pa dom just precis nu.. Men sa ni ver sa saknar jag verkligen er! <3

(ps. de var inte meningen att vara med pa varje bild sjalv, sag de nu nar jag kollade igenom dem! HAHA)

Ändrade planer

Det roliga med att vara på resande fot är att du har ingen aning om hur ditt liv ser ut nästa dag.
Från början var de jätte läskigt men nu har vi börjat vant oss.
Grejen var den att vi skulle igentligen idag har packat våra saker och åkt upp tillbaka till Bundaberg för att bli upphämtade av några på hotellet som vi skulle jobba hos.
Så i morse packade vi våra saker och gick till work and travel för att boka bussen, så gick de inte att boka bussen för oss så vi gick till personalen där inne och bad henne hjälpa oss. Då säger hon att vårat buss pass är slut? Grejen är den att kvinnan vi köpte kortet av sa att man kunde åka längs kusten hur mycket man ville i 6 månader men det kunde man inte. Vi fick två val när vi köpte kort, att resa längs kusten i två månader eller köpa km. Så vi valde kusten. Men det är km i kusten också säger hon nu! Så vårat kort har tagit slut pågrund av att dom har varit väldigt otydliga!

Så om vi skulle åka och jobba på hotellet skulle de kosta oss mer än att inte jobba.
Så vi stod där utan jobb, boende och biljetter åter igen :p haha !
Men den här gången var vi lugna, för vi vet att allt fixar sig.
Så vi pratade med dom på work and travel och hon fixade ett jobb som vi kunde börja på redan i morgon. Det är verkligen inget toppen jobb, vi ska packa smink i (puder, läppstift och likande) i kartonger. Men man tjärnar helt okej på de, 100 kronor i timmen sen får man skatta på de :)
Så vi jobbar mellan 9-5 varje 5 dagar i veckan i 1 månad. Så då kan vi leva gott när vi är här och vi kan kanske till och med spara ihop till någon av de saker som vi vill hitta på :)

Efter allt detta så gick vi ner till hamnen och åt lunch med Patric och Christoffer,
Pauline och jag åt nå megastora hamburgare :p haha Super goda!
Sen han vi även med att gå till banken och fixa med våra konton så att pengarna kan komma in på rätt sätt nu när vi ska jobba :) Efter det handlade vi upp oss på mat för veckan och checkade in på ett annat hostel som hade bättre priser (YAH som vi tidigare bott på, höjer priserna i oktober! ) men detta är verkligen helt okej. Det ligger precis bervid de andra så vi har nära till allt ändå :)
Ikväll ska vi gå och kolla på bio sen hem till sängen eftersom vi ska upp tidigt i morgon och iväg och göra den första dagen på jobbet :)

Hon ar en helt underbart bra van! <3

Sydney dagarna

Hela dagen i förgår var verkligen hur rolig som helst!

Efter att vi fikat med Christoffer och Patric så gick vi tillbaka till work and Travel en sväng, innan jag och Pauline trampade vidare på vår egen hand :) Vi gick ner mot hamnen och satte oss i solen och verkligen njöt! Ursäkta de vuxna språket! Men de var verkligen underbart! Man kände hur vår solen blev alldeles varm, så ser man alla stora båtar och fina köpcentrum. Sydney är verkligen jätte vackert!

Efter lite vandring i affärer i hopp att finna ett par skor så gav vi upp! Visst finns de skor i Sydney, de är klart!
Jag skulle vilja köpa alla men, de fanns inga skor för Elin´s nuvarande ekonomi och stil.. Kvällen blev super bra även fast de blev platta skor, vi gick hem bytte lite kläder och gjorde oss iordning för att kila upp på roof topp, och där på måndagar har dom kängru burgare och öl för 5 dollar! Så de var ganka mycke folk där uppe igår :) Vilket gjorde de ännu roligare, efter det så gick vi ner till Scubar, och vi hade skit roligt! Måndagar där nere är tydligen crabb race, man har chans att vinna en resa till Whit sundays! Kul att kolla på men tyvärr ingen vinst för mig och Pauline.. Efter de kilade vi vidare till en annan bar för en liten sväng, men bestämmde oss ganska snart för att ta en vända förbi mcdonken innan vi kilade hem för sängen :)

Igar var planen att åka till Blue montiens men vi bestämmde oss för att flytta de och ha en lungn dag med lite sitta vid interner, en promenad i stan och bio ikväll :) Man behöver faktiskt lugna dagar även om man har världens bästa liv, för de har jag! :) Men det blev helt annolunda, klockan 1 sa ringde telefonen, de var christoffer som fragade om vi kunde komma ner till work and travel och aka ivag och jobba :)sa de gjorde gjorde vi! Vi borjade kl 2 och jobbade till kl 10 pa kvallen :) Vi var pa ett tryckeri ca 15 min utanfor syndey och packade tryckgrejer :)

Nu idag ska vi boka bussen sen aka vidare for att jobba i tva veckor :)

Sydney dag 2

Idag började vi var dag med en lång frukost på vart hostel, sen gick vi till Work and Travel och frågat lite om jobb,
1 mail angående jobb på 3 veckor? Så vi tankte om vi går in och pratar med dem ist.
Efter det så satte vi oss på Strabucks och drack en kaffe laffe, Jag älskar det! Köpa en stor kaffe latte och sitta mitt i Sydney! :) I love my life!

(frukosten)

(christoffer, Pauline och Patric)

Sen ikväll blir de utgång, vi ska forst till Scubar sen efter far vi se vart vi tar vägen :)

Sydney igen

Efter att ha spenderat 3 dagar på paradis ön Fraiser Island så har vi en vecka kvar att göra vad vi vill,
Så när vi kom tillbaka till Hervy Bay den kvällen så satte vi oss ner och funderade,
Vart vill vi vara denna vecka? Jo varför inte åka ner till Sydney för att festa lite,
Hälsa på Patric och åka och kolla på Blue Montains :) Låter inte de som några härliga dagar :)

(en bild pa dar vi bor)

Så Igår kom vi till Sydney vid kl 12 på dagen, vi chekade in och gick för att handla lite mat :)|
Det blev varma makor med tomat, skinka och ost, med ett glas vin på taket vid poolen.

Sen så färgade vi håret, hade börjat fått lite eller ja ganska mycket utväxt, så där lite daskig färg.. Men nu är jag blond/vit igen, här kör vi allt eller inget! Efter det så myste vi lite, instalerade oss lite på rummet :) Kvällen så gick vi på Bio tillsammans med Patric och hans kompis vi såg X man, hatar sånna filmer med utomjordningar och flygande människohästar och trams. Men men vi hade en rolig kväll iaf :)

Saknad och Karlek

I live my life just the way i like it!

Lite andringar i planen :)

Vi kommer andra om lite i var resa,
Grejen ar den att det ar jatte svart att fa jobb har nere nu,
sa nastan alla som kommer hit for att vara har under en langre tid
maste aka hem tidigare for det finns inga jobb..
Sa pengarna bara rinner ivag, sen ar allt verkligen dyrt har nere.
Sa pa 30.000 kommer man inte speciellt lang..
Sa vi kommer gora sa att, vi ska se till att gora allt vi kom hit for att gora sen,
sa aker vi vidare till Nya Zeeland, for att vi ska fa en sa bra resa som mojligt.
Pa sa satt att vi ska gora precis som vi kanner for och inte gora nagat for att vi maste.
Sa antaglien kommer vi vara kvar i Australien i ca en manad till sen vidare :)
Vi kommer komma hem nagon gang i borjan pa Januari,
Men jag kommer komma hem med efter en Jorden runt resa i 5 manader,
med massor av underbara minnen! :)

Sa just nu lever jag och Pauline verkligen livet!
Vi aker dit vi kanner for de och gort precis de vi kanner for.
For de ar just de vi ar har for :)
Jag alskar kanslan av att vara i ett paradis och aka till nasta :)
Vi lever livet har och nu, and i Love it!
Pa Fraiser Island var det forsta gangen jag verkligen kande att jag var
i Australien, sola, bad, beach party, aka jeep pa stranden :)
Det var sa jag hade tankt att de skulle vara :)
I love my life! :)

Fraiser Island

Har kommer forsta uppdateringen pa lange :)
Jag har de jatte bra och kom nyss hem fran en tre dagars camping,
Vi har verkligen haft hur roligt som helst!

Jag har världens bästa pojkvän där hemma som jag verkligen saknar.
Efter många svängar upp och ner hit och dit så tror jag vi har på något vis vuxit ihop.
 Det lät kanske lite för vuxet men dom som känner oss vet vad jag pratar om.
Jag måste vara den lyckligaste flickan på jorden som har han där hemma,
du är värd med än guld mitt hjärta! <3

Bungabergs Backpackers, ett helvete på jorden

När vi ringde till detta ställe för ca 2 dagar sen så kännde jag en såndär himmelsk
känsla av att dom nog var de bästa personerna som skulle kunna finns på denna jord.
Ge mig ett ställe att bo på till bra pris och fixa ett jobb till mig :) Finns de sånna snälla människor?
SVARET ÄR NEJ!
Det är en fet gubbe sur som tror han är ngt! och hans ännu fetare fru som driver ett helvete!
Först trodde jag att dom var jätte snälla. (jag vet inte varför men jag kom att tänka på farmor
och eftersom jag har världens bästa mest underbaraste farmor så tänkte jag att dom kanske skulle kunna vara lite som henne iaf. Jag älskar farmor! Den som pratar med henne, säg att jag saknar henne! <3 )
Han betedde sig som om han skulle vara en sån gubbe, sådär omtänksam. Det var han tills vi betalde rummet för en vecka, sen tog han av sig masken! Fan på dig gubbe!
Han visade oss hostelet sen frågade han oss om vi inte ville ha ett dubbelrum för bara 10 dollar med och de är klart man vill de så man slipper bo med andra personer. Så när vi som skulle cheka in hade gjort de så sa han, ni ska bo på vårt andra hostel som är precis lika med där de andra rummen finns! Han pekar över gatan till bussgaragen, ni ser där de står in?
Gå in där och letareda på ert rum :)
Jaha, vi kommer över och inser att vi har just blivit skickat till ett ställe som är som ett fängelse utan personal. Allrummen är som skit! Vårt rum som skulle ha ac,
fungerar inte och de finns inga fönster! Köket är skitigt och det är lortigt överallt!
Just like heaven! ;) Samtidigt som jag känner att jag sväljer för att inte börja panik gråta så kan jag just nu i denna sekund skratta lite åt de, för inatt har jag iaf en säng att sova i :)
Alla som bor här säger att vi ska försöka åka så snart som möjligt för att detta är ett skit ställe och att dom blåst oss för här kommer vi inte få något jobb.. En tjej har bott här i två veckor och fortfarande inte fått något jobb, och den andra kallade gubben för ett fucking ashole! Så vi bor kvar här så länge vi orkar med de sen så packar vi våra saker och åker vidare :)

Australien befinner sig i samma finanskris som Sverige gör just nu.
Alla dom som tidigare inte behövt arbetat här, har nu behövt tagit ett jobb för att få pengar.
Grejen är då den att alla som har sina arbetsplatser här anställer helldre en härifrån än en backpacker, sen så befinner de sig så sjukt många backpackers i Australien att efterfrågan på jobben är just nu så sjukt stor. Men utan jobb så är de svårt.
Att ha pressen att pengarna inte ska räcka till samtidigt som du bort på ett sånt här ställe och länktar efter dom där hemma och ska vara munter och träffa nya människor är jobbigt och sätter lite press på en. Dom som är de hemma i Sverige i den positionen kan nog föreställa sig vad jag pratar om. Just därför så har pauline och jag tänkt om och ska försöka göra de bästa av situationen och försöka komma så långt som möjligt på de tillgångar som finns för tillfället. Vi ska göra allt vi vill så länge vi kan så man kan se tillbaka på en resan som var rolig hela vägen igenom inte en resa som man ser tillbaka på som bland den jobbigaste perioden i ens liv för de är inte de vi är ute efter. Vi ser hur länge de räcker och sen får vi ta oss vidare från de. Men ett års resande fot utan ett jobb vet alla ni att de fungerar inte, men jag tänker göra mitt bästa för att klara de så länge som möjligt och göra det bästa utav detta :) Jag tycker allt detta är spännande, galet, skit jobbigt, super kul, påfrestande och de skapar en känsla som jag aldrig uppleft förut. Jag tycker om de, och jag ska göra mitt bästa för att klara av det :)

Första natten i Bungaberg!

Jag klev av en buss som jag suttit på 10 fucking timmar,
jag hade ganska stora förväntingar (stora och stora) jag tänkte att
när jag kom fram skulle jag få gå till ett bunckaberg hostel och cheka in,
sen få en våningssäng :) Men att få de och komma in i värmen skulle ha gjort mig nöjd.
Eftersom jag legat på en buss hela dagen var mitt humör kanske inte de bästa.

Jag kliver av och pauline och jag säger till varandra, det där stället ser gansak mysigt ut!
Det här kommer bli bra :) Vi närmar oss och ser skylten! Open 8.30! :O
Jag kollar på Pauline och känner att jag är påväg att slita av mig min 20 kg väska som hänger på ryggen och kasta den genom fönstret. Men vi tog oss samman och kilade för att titta om vi hittade något annat stället att sova på. Men nej! Så vi gick till mcdonals för där har dom ju öppet 24tim.
Ja men bara luckan! WAHHA!! Vi tar fram våra sovsäkar sätter oss på en liten platta typ 1x2m för att sova. Då kommer en man fram och säger. Just den där lilla plattan är förbjuden att vistas på mellan kl 00.00 till kl 05.30 ! Hur i helvete går de till!
Vid denna tid så hade jag kommit till gränsen då jag bara skrattade! Allt var patetiskt!
Vi tog våra saker vik till nästa kvarter där vi hittade en varsin parkbänk la oss ner och sov.
För första gången så kännde jag mig riktigt fattig! Jag låg på en bänk mitt på gatan,
jag hade 2 par strumor, 2 par shorts, i thisrt och 2 koftor sen en sovsäck.
Sen låg jag på den där hårda bänken. De jag drömde mig bort till innan jag somande var
att få ligga i Andreas famn i en mysig varm säng. Jag vaknade nån timme senare utav ca 300 fåglar
hade bestämmt sig att sjunga in morgonen i de två träden som stod just vid våra bänkar!
(vid de tillfället önskade jag att jag hade en luftpistol, byebye birds)
Där tillbiringade vi vår natt! :)
Jag lever fortfarande!

sista dagen i Byron Bay

Idag var den sista dagen i Byron Bay :)
Det är en mysig stad och är du surfare skulle detta vara en idyll för dig!
Det finns många stränder, massor av surfare lite ströjobb och massor av alkohol.
Så för dig som tycker om de så bör du åka hit om de är så att du ska till Australien :)

Men för mig och Pauline har de varit några sköna dagar med lite slappande bara :)
Det var skönt att komma till lite värme igen, Sydney var lite för kallt för min smak just nu.
Vi har varit här i tre dagar nu, och jag känner att det räcker :)

Idag har vi barat vandrat runt lite, tog en promenad till en annan strand idag så passade vi på att knata upp på den östligaste punkten i Australien :D
Det är så tufft att se alla klippor och vattnet :)

Där träffade vi en gammal gubbe och en tant som sa att de hade simmat förbi 50 valar där dagen före och att vi precis missat 3 stycke delfiner! Tusan, jag vill verkligen se dom! Sen vandrade vi ner till stranden och la oss och solade innan vi fram emot eftermiddagen gick hem för att laga lite lunch :)

Jag behöver få något att gör om dagarna nu annars vet jag inte vad.
Håll i hatten nu de är precis vad jag ska få också!
Pauline och jag har sökt jobb på en fruktfarm.
Så i morgon tar vi bussen upp till Fraser island
för att sedan ta oss vidare till ett ställe som heter

Bundaberg Backpackers :) Vi ska cheka in där så ger dom oss ett jobb :D
Vi ska alltså plocka frukt! Och här näst på säsongens fruktlista finns pumpor och meloner!
Jag lovar att de kommer komma ett kort när ni ser mig mitt på frukt fältet!
Det känns spännande att göra detta för de kommer bli som en liten utmaning.

Ni som känner mig vet att detta är något som inte "är riktigt" jag! Så detta ska bli roligt!
Jag behöver vara med om något nytt nu! :)

Levande

Jag sov pa en bank ute under ett trad.
Jag bor pa ett skitigt hostel.
Jag har inget jobb..
Men jag lever sa ni vet de!
Ett gladare inlagg kommer sen.

Men jag ar lycklig anda.
For jag har varldens basta Andreas,
Han ar underbar! Jag saknar honom galet mycket!
Han ar som ingen annan.
Han gor mig glad nar jag grater,
Han gor mig lycklig nar jag mar daligt.
Jag alskar honom <3

Byron Bay, Stranden

Idag är de söndag.
Vi har haft en skön lugn dag :)
Klev upp ganska tidigt inte så tidigt som vi skulle men ja, lite semester :) haha (dålig undanflykt)
Pauline ville absolut inte kliva upp i morse, så jag lät henne göra de i sin egen takt så jag satte mig på terassen i morgon solen och drack en morgon kaffe :)
Vi åt frukost sen gick vi ner till stranden :) Tog först en promenad sen la jag mig och läste min bok som jag har köpt. Jag har äntligen kommit in i den så man är sådär att man skulle kunna ligga och läsa hur länge som helst. Pauline hade inte ro i kroppen så hon vandra iväg på sin egen lilla väg :) Det är så skönt att bara ha de dagar som man kan ligga i solen och bara känna att man har de bra :) Det är dock synd att de inte är så varmt här.. Men på tisdag åker längre upp längs kusten och då hoppas jag att de ska bli riktigt varmt :)
Idag gick vi till den berömda "ligth house" som de pratar om,
det var mörkt när vi kom upp så man såg inte så jätte bra men vi tänkte prova att gå dit
i morgon också innan de är dags för stranden :)
Annars har vi bara tagit de lungt idag, de har varit en skön dag!

PUSS OCH KRAM

Byron Bay, Australien

I morse klockan strax innan 11 så kom vi fram till de omtalade
Byron Bay :) Den uppfatningen jag fått än så länge är en mysig liten stad
lite sådär typisk "Australiens stad" fylld av Surfare. Verkligen alla verkar surfa här.

I morse var vårt rum inte klart när vi kom så vi lämnade bara av väskorna och
gick för att handla lite mat till de närmaste dagarna :)
Till frukost: havregryn med torkade ällelbitar och torkade blåbär eller om de är svartvinbär :)
helt ärligt så vet jag faktiskt inte! Det är perfekt med havregryn för man kan göra gröt eller bara göra som frukt musli med mjölk :) Sen till middag och lunch de närmaste dagarna blir de coscos med tomatsås och lite tonfisk :) Kanske inte låter så delikat men de är billigt och gott! :)

Så efter frukost och inchekningen så gick vi och inhandlade solkräm.
Det behövs här! Verkligen, de känns på en gång och dom verkligen säger åt alla att man ska ha
över 30 hela tiden. Även om man är brun. Så jag köpte mig en dunk på 1 liter solkräm :p haha
Andra använder tub men själv har jag en dunk! :)
Sen ner till stranden där vi gick på en lång promenad längs stranden,
Jag älskar verkligen att promenera på stranden. Det ger mig tid att tänka på
allt som händer, de jag saknar och de jag vill göra. Det ger mig ro.

Längt bort på stranden så fanns det som ett torn som man kunde klättra upp på
där så berättade en kvinna för oss att man kunde se valar :)
Och vipps sa de så dök en val upp till ytan :) Det är de första valen jag sett,
om man inte räknar med de i skolböckern :) Haha
Nä men sen såg vi den dyka upp och ner flera gången och då berättade hon att de
var på väg att börja resa söderut, så att de är vanligt att se dom den här tiden :)

Vi vandrade tillbaka en bit tills vi hittade ett bra ställe för att lägga sig ner och slappa,
Vi ringde på några jobb, men de var lördag så dom vi ville prata med svarade inte.
Men vi ringer igen på måndag :) Fruktplockning ca 2 timmar utanför cains :)
Det är bra betalt och billigt boende! skulle vara superbra nu innan jul och allt :)
Så nu på tisdag reser vi vidare till cains för att söka jobb, det finns bananer i massor där!
Jaja, efter de så var de solnings dags, så jag somnar till och vaknar av att Pauline dunkar mig i ryggen och flyger upp! Jag tittar upp och finner en ENORM JÄVLA ÖDLA framför mig!

Vi hoppar iväg och då kommer de en man fram och säger att den inte kommer attakera om den inte känner sig hotad. För er som bor i Bollnäs så kan ni tänka er att Ödlan Lennart på mobaker kommer vandrande, den storleken var han i. Sen kom min tanke, första dagen en fet ödla! Hur ska detta sluta? :O

Vi gick hem och lagade middagen sen har vi myst på terassen med några koppar te och kaffe :)
Nu blir de sängen snart! :)
Klockan ringer 06.00 i morgon då de är dags för en power walk på stranden innan vi ska äta frukost.
Jag älskar att kliva upp i tid här nere för då får man verkligen ut allt av hela dagen! :)
Sen blir de solning för hela slanten! Mitt på stranden, så nära vattnet som möjligt så ingen ödla kommer kunna närma sig utan att synas till i tid!

PUSS & KRAM från mig och Byron Bay

Sydney slut

Här kommer en liten uppdatering från dagen igår :)
Nu när jag fått en telefon så har jag fler sätt att parata med den där hemma så de är därför som jag har blivit sämre på att uppdatera bloggen..

Så här kommer en bra uppdatering från igår :)
Vi klev upp ganska tidigt och gick till Work and trevels kontor där
vi fixade med bussen som vi ska ta senare idag till Byron Bay.
Många säger att de är toppen där så det är antagligen upp till bevis som
gäller men mina förväntningar är höra :)

Dom har ett jätte bra bussbolag som kör upp och ner
längs kusten, Så man kan köpa ett 6 månaders kort och
åka från Sydney till Cains och sen tillbaka för 336 dollar.
Vilket är ca 2000 sv kronor. Det tycker jag är jätte bra pris om man tänker på
hur långt det är mellan och hur mycket man får för pengarna.
Efter der blev de lunch dags på ett jätte litet fika ställe,
kyckling och avocado sallad. Supergod!

Efter de så var både pauline och jag på jakt efter en rosa mysdress.
Jag vill ha en mysig som jag kan han när jag reser.
Jag har lessna på att ha leggins och en tröja.
Jag vill ha MYS!

Efter många timmars fram och tillbaka men fortfarande ingen
mysdress så kilade vi hem och tog en powernapp innan
vi gjorde oss i ordning och gick ner till Scubar.
Det är en bar som ligger alldeles brevid vårt hostel.
Där dom hade nån avslutning på surfat kurs så alla
helt galna :) Vi gick ner och hade roligt, men vi var inte kvar länge :)
Efter de så blev de sängen som var behövlig.

I morse så packade jag ihop mina saker och chekade ut redan kl 10.
Jag åt frukost på hostelet och satte mig vid datorn mendans paulines kort
var borta så hon gick iväg och köpte frukost.
Sen satt vi som svå tysta sälar eller nå likande.
Det har varit en såndär jobbig dag som vi inte ska prata om.
Jag vet inte om den kom för att de var på tiden eller om de bara är en sån dag.
I alla fall så gick vi iväg och fixade med papper och grejer på kontoret. Sen
gick vi och handlade mat på en mat affär, ska åka buss i 12 timmar inatt, så
jag köpte på mig lite bröd så jag kan göra några nattmakor :) Haha

Eftermiddagen spenderade vi med att dricka te och nu sitter vi alla vid datorerna :)
Här ska jag sitta tills klockan blir dags att gå till bussen,
Det har varit en varm dag i Sydney idag, de känns att värmen är på väg hit.
Men ikväll bär de som sagt av till Byron Bay.
Det känns skönt, de är ett ställe som är omringat av stränder och i mitten är de en mysig liten stad.
Precis som jag vill ha de, hittar vi något jobb så är det där vi kommer att befinna oss för ett tag tror jag :)
Nu mer te! :)
Puss & kram från mig och Sydney! <3

Work and travel

I morse ringde klockan halv 8, dags för dagens frukost :)
Vi gjorde oss iordning och gav oss iväg till Work and travels kontor.
Jag hade i mitt huvud att allt skulle gå som jag planerat.
Jag skulle kunna skriva på lite papper,
dom berättade lite sen var allt klart.
Jag tänkte att de skulle vara "lätt" att fixa jobb och boende.
Men fuck you elin lans!
Det gick inte som min plan..
Jag hade en pappershög som kunde jämföras med eifeltornet.
Allt ska fixas utav mig. Nä där tog jag i!
Dom är jätte bra och hjälper till med massor av saker!
Dom har fixat bank kontot, sim kort och massor av pappers saker.

Men de känns som de fanns tusen saker som jag måste fixa.
Och när du står mitt bland Sydneys gator och vet att du har två nätter
på ditt boedne kvar sen har du ingen anning vart du ska ta vägen.
Så blir du lite frustrerad.
När genomgången var klar så gick jag och pauline för att äta lunch innan vi tog
tag i något annat. Så går vi på gatan och diskuterar och låter nog ganska beskymmareade.
Så hör vi, are y swedish? Yes we are!
Bra, jag kommer också därifrån :)
Då kom en kille som hetter Christoffer och går på gatan :)
Han var jätte trevlig, så vi åt lunch med honom så berättade han lite
saker om hur han gjort och så! Han peppade oss ganska regält vilket då var behövligt!
Sen gick vi tillbaka med nya krafter! Så tog vi tag i de som behövdes.
Med en till bunt med papper så gick vi tillslut hem och tog tag i det.

Först kännde jag mig helt lost! Men nu har vi kommit fram med en bra plan!
Vi behöver en plan, för tyvärr så kan vi inte ta dagen som den kommer!
Jag behöver ha ett jobb nu snart!
Så på fredag så åker vi till Byron Bay och där stannar vi för någon dag,
och försöker hitta ett jobb! Så får vi försöka ta reda på därifrån hur vi lägger upp allt sen!
Men jag rekomenderar verkligen work and trevel! Dom är toppen på att hjälpa till och jag skulle aldrig ha kommit så här långt om de inte hade varit för dom!
Så om de är så att ni ska åka till Australien för att resa runt eller jobba.
Ta kontakt med dom för de hjälper dig verkligen!

Det har varit en lång dag och i morgon ska vi tillbaka till kontoret för att fixa
med mera jobbsaker. Dom måste till och med ha speciella cv papper,
dom kan inte se ut som våra. :)

Jag har de bra, super bra! Jag vet att de låt lite gnälligt men jag har igentligen inget att klaga på :)
Middagen idag blev inte så delicat utan de blev en kyckling wrap på mc donalds. Men det var alltid något.
Ikväll var det tänkt att vi skulle gå på någon club och lyssna på live musik med en
tjej från Calefornien men min aögon tillåter tyvärr inte det.
Vi gick på bio istället :)
Såg en jätte jätte bra film, och åt lite popcorn :)
Imorgon blir sushi middag med henne och Patric i morgon istället :)
det är sushi på rullande band!

Idag fick jag mitt Australiensiska telefon nummer!
Det känns så underbart att kunna skicka sms och ringa igen.
Jag har saknat det!
Så mitt nya mobil nr är: 0451035662 /men du skickar till detta nr: 0061451035662
Men om de är så att ni tänker skicka ett sms så skriv vem de är ifrån :)
Hela min telefonbok är borta..

Nu sängen och sova.
Jag saknar mitt hjärta! <3

SYDENY - häftig stad

Nu är första dagen i Sydney gjord,
De är verkligen en jätte häftig stad! :)

Dagen började med att vi klev upp kl 06.30
gick och åt lite frukost,
precis när jag skulle ta kaffet så träffade jag en kille ifrån
Sverige. Han heter Patrik och är 86a. Han är här för att plugga :)
Så blev vi lite pratande och allt möjligt under frukosten.
Så frågade han om vi ville följa med till stranden?
Men vi ändrade planerna och gick ner till hamnen istället :)
Så vi gick ner och kollade längs alla gator.
Så såg vi att de fanns en kryssning som man kunnde åka med :)
Så vi köpte en biljett och hoppade på !
Vi hoppade på båten och åkte först till sätllet där Operahuset är :)

Det var verkligen helt galet vacket och tufft att se!

Sen gick vi tillbaka till båten och åkte till watson´s bay :)
Det tog typ en kvart att åka, ett mysigt litet ställe.
Vi åt lunch på en liten skaldjurs restaurang :)

Super mums! Jag provade att äta ostron :)

Efter detta så åkte vi tillbaka till hamnen och gick på ett gamalt
museum och kollade på grejer från förr i tiden. Typ olika fartygs saker
och andra saker som badmode för 60 år sedan fram till nu :)
 Sen gick vi och fikade, och vandrade runt lite på gatorna.
Sen gick jag och Pauline hem och badade bastu och badade i poolen :)
Efter det så gick jag, Pauline och Patric ut och åt middag :)
Jag åt, risotto med kyckling och färsk svamp. Det var verkligen supergott.

(det där är patrik)

Nu sitter jag som i ett allrum, och pratar med Andreas och Ida :)
Efter det ska vi gå och krypa ner i sängen, de har varit mycket på en och
samma dag :) I morgon ska vi till Work and travel kontoret och fixa med en massa :)
Så i morgon får ni reda på vad jag får för telefonnr här nere :)

Första dagen i Sydney

När vi väl landat i Sydney så kom de en ganska tokig gubbe
och hämtade oss i en mimibuss :)
Han körde oss till vårt Hostel som är helt okej :)
Eller de är fräsht,  och alla är verkligen jätte trevliga !
Vi bor i ett rum med 2 stycken till,
de finns pool och de finns bio här och det är jätte fint :)

Vi åt frukost och gick ut för att se oss omkring :)
Från de vi har sett nu så verkar Sydney vara jätte häftigt!
Det påminner lite om New york, jag har aldrig var där men jag kan tänka mig
att de är något i den här stilen :)

Nu ska jag prata med med mina Älskalingar!
Vi hörs i morgon :)
PUSS från mig och Australien!

BALI - SYDNEY

Nu har vi landat i Sydney, efter många om och men :)
När vi skulle åka från Bali så blev de lite beskymmer kan man säga..
Vi var på väg att missa vårt plan!
Grejen var den att vi hade chekat in och allt var klart,
så vi skulle gå och äta lite. Så vi kastade i oss lite mat för att inte komma
sent, sen var vi tvungen att gå igenom en säkerhets grej igen.
Så vi kommer och går och ser hur enorm den kön är och tänker!
OMG! Hur ska vi hinna? Så vi la på våran charm och kunnde gå förbi i princip
alla i hela kön :) Sen var de bara att sprina för med 10 min kvar tills
man skulle vara där. Så kommer vi upp för en trappa och runt ett hörn (här går de fort)
Så ser vi en till "tull liknande" sak som man ska passera. Men varför står de 150.000 rp?
Jo, för att Bali ska ha betalt för att man ska komma in och ut ur landet!
Hur kunde de komma sig att ingen ytratt sig om de till oss! (mindre än 10 min kvar)
Vi frågar en killa om man måste betala, han sa ja, jag tror de.
Gubben i luckan: Betala annars kommer du inte igenom!
Pauline: Snälla, snälla du! Vi kommer missa planet. Snälla.
Gubben: betala annars kommer du INTE igenom!

Den snälla killen visar oss igenom flygplatsen för att hitta en bankomat.
Vilken flygplats har bara EN bankomt!
Springer fram och tillbaka! Sen hjälper han oss igenom sur gubbe tullen och
vidare till nästa ställe! :) Där vara han tvungen att lämna oss. Vi gav honom
lite pengar som tack för hjälpen :) Sen var de bara att springa. springa. springa.
Jag tror jag aldrig sprungit sådär fort. Med en ryggsäck flipflopp på blankt klinker golv.
Typ som bambi på hal is..
Men vi kom fram efter många om och men, och möts av någon
som meddelar oss att planet är försenat..
Vi kom med alla fall med!

Och väl på planet så gick resan jätte bra :)

Hejdå Bali

Nu har jag ätit min sista sallad på Bali,
frågan är bara om de är den sista för alltid eller bara för några år? :)
Super god var den iaf, sallad tomat gurka ägg ost(första osten på 3 veckor)
skinka och kyckling.

Efter maten gick vi ner till stranden för att säga hejdå till Tom och
stranden :)

Dom stakars små aporna satt fast i kedjor nere vid stranden.
Jag tycker jätte synd om dom små stakrarna..
Så jag köpte vattenmelon bitar till dom små sötnosarna :)

Just nu saknar jag mitt hjärta alldeles för mycket! <3

Vad har du för djur på bakgården?

För några dagar sedan när jag och Pauline pratade med en kille
ifrån Australien så passade vi på att fråga lite om alla de ... djuren :)
Är de något som jag verkligen inte klarar av så är der ORMARNA!
Jag vet att jag kommer stöta på de frågan är bara när..
Så jag tog min chans att fråga hur stor risk de verkligen är att se en orm?
Han svarade: jag har både kängrusar och ormar på min bakgård :O
Då tänkte jag herre gud!
Men svarade på min finns de möjligen katter och hundar.
Men han sa att i Sydney så kommer vi inte se nån och i Byron Bay kan vi se en om vi letar.
Men jag känner samtidigt att men min räddsal för dom små asen så kommer jag stöta på en.
Time will tell, tyvärr..

Sista kvällen på Bali

Här kommer texten som jag lovade igår,
Pratade med Andreas så jag orkade inte konsentrera mig på att
sätta mig och skriva en massa :)
Så hr kommer de helt enkelt,
Dagen började redan kl 09.00, man måste passa på att utnyttja hela dagen :)
Vi åt frukost vandrade ner till stranden, vågorna var ännu större igår,
så det var nästan lite läskigt när man var i vattnet, galet stora.
Men de var härligt! Men värmen igår var jobbig,
det var så varmt att man kände hur kroppen svettades hela tiden.
Så när man dricker 3 liter vatten och svettas ut allt i princis på kan
ni ju tänka er hur slut man var :) Så på eftermiddagen
bestämmde vi oss för att gå och köpa lite nötter så man skulle få i sig
lite salt, då när man gick i solen trodde jag ett tag att jag skulle svimma..
Vi kom hem och år nötter, cola light och kollade på film, men gav upp ganska snart :)

Vi började också plocka ihop våra saker och kolla så allt med biljetterna och