nytt år

Jag ska inte säga att jag ska börja blogg riktit igen bara för det är ett nytt år men en annan anledning är garanterat att jag har något vettigt att skriva om och det är sjukt mycket som händer och att jag absolut kommer ha tid till det :) Så vi får se hur mycket som kommer skrivas, liksom om det är min grej att börja skriva blogg igen eller ej! För att ni ska få en liten uppdatering på vad som hänt nu i starten på 2011 så har jag iaf flyttat hem till Bollan igen. Det känns bra men jag har nog inte förstått att de är sådär påriktigt än :) Sen har jag blivit Mamma det är min andra grej som jag inte riktigt förstår än. Ärligt talat lever jag som i en liten dvala, hon gör mig så lycklig att jag inte förstår vilken dag det är ens. Så här sjukt söt hon är!


För att sedan berätta lite hur det gick till så var de typ såhär :)
Jag kände at det började göra lite ont..
- Andreas blev helt uppivarv och sa att vi skulle åka på en gång och yrade runt.
- Jag säger bestämmt: Lugnar du inte ner dig nu så tar jag en taxi utan dig!
Han blir jätte lugn för att ha fattade antagligen att jag menade allvar.
Vid halv 5 så tvingade han mig men jag tyckte inte att det gjorde tillräkigt ont men gick tillslut med på att vi skulle åka in och åtminstone kolla av :)


Väl där nere kopplade dom på ett bälte för att mäta värkarna och hade jag lite värkar innan så jag själv tänkte att nu är det nog på gång så försvan dom helt när jag fick lägga mig där och vila typ 3 värkar på en halvtimme kändes de som vilket är ingenting och jag tänkte nu får jag åka hem. Kändes som att barnmorskan var väldigt skeptisk när jag kom in. Men redan då hade vi kommit halvvägs 5 cm öppen och sen rulade allt på så bra :)

(Väl inne på förlossningsrummet,  passade jag på att köra lite rally med gå stolen mellan värkarna!)
Kl 13,42 på fredagen är vår lilla tös ute och hon mådde strålande från start!
Så till alla er som har blivit uppskrämda av alla om att föda barn är de värsta man kan vara med om säger jag skit i dom! Det är klart de gör ont men de är absolut inte så hemst som alla påstår!
Dessutom försvinner allt på en gång! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0